Rakning med tillbehör

För en månad sedan fyllde jag år. Presenten jag fick av min fru var en rakning hos traktens barberare. Förutom själva rakningen ingick även tillbehör så som två välfyllda glas av finaste maltwhisky.

Med lite rädsla för dessa skarpa rakknivar vågade jag mig dit i fredags eftermiddag. Hela proceduren tar ca en timma. En timma som var riktigt behaglig. Först avsmakande av den ädla drycken och sedan varm handduk i ansikte. Intvålning och sedan ompysslande av mitt konterfej. Avbrott då och då för att inte strupen skulle torka igen.

Jag kan meddela att detta inte var sista gången jag gjorde detta. Det kommer att vara ett fint avstamp om man ska göra något speciellt.

Sedermera på aftonen kunde jag med glädje fortsätta med egna tillbehör "hemma".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0