Fotografering

I min ungdom när jag började studera musik i Malmö insåg jag att jag blivit av med min hobby. Jag anser att det är viktigt med en stimulerande och meningsfull sådan. Jag har alltid gillat att ta kort och eftersom flera kompisar höll på med det så hängde jag på. Jag skaffade en fin kamera och vi hade tillgång till ett fotolabb på lärarhögskolan. Efterhand så avtog tiden att fotografera och kameran lades på hyllan men i samband med min 50-årsdag när frågor dök upp om vad jag önskade mig blev jag sugen igen. Nu med den nya tekniken i åtanke, så i fredags anlände min födelsedagspresent och det ska bli väldigt kul att sätta fart. Vi går ju en härlig tid tillmötes nu med våren och alla vackra och klara färger i naturen.
 
 
 
 
Till vänster är min gamla analoga kamera som jag kommer att fortsätta att använda och till höger min nya Nikon D5300

RSS 2.0