Blodomloppet

Mitt nya liv (eller egentligen min nya livsstil) som jag började i augusti kröntes kvällen den 31 maj med att jag deltog i Blodomloppet. Ett stort steg för mig som egentligen inte tycker om att röra på mig. Det började med pulspass på ITRIM. Bättre kosthållning och nu som förberedelser terränglöpning. Detta kom jag igång med väldigt sent. Har bara hunnit ett pass på 2,5 km samt ett på 5 i förra veckan och ett på 5 denna vecka. Ingen av femmorna har jag lyckats springa utan stopp.

I Blodomloppet lyckades jag springa oavbrutet hela vägen in i mål. Jag hade till och med ork över för spurt de sista 150 metrarna. Sluttid ca 31 minuter. Det är jag jättenöjd med. Det gick inte så fort då tempot var ganska lågt och det var svårt att springa om övriga deltagare. (Faktiskt sprang jag om hela tiden och blev omsprungen av väldigt få)

Vilken placering jag fick är ointressant. Den enda jag tävlade mot var mig själv och möjligen klockan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0