Leif i uniform M/Ä

Då var det snart dags att klämma in sig en gammal härlig uniform som har några år på nacken. Vi ska spela på  Garnisonsmuseet på söndag och då ska den vara klar. Byxorna var utlagda i midjan av min föregångare (eller med största sannolikhet hans fru) med en stor kil för att skarva ihop tyget. Jag som numera är smärt i figuren får ta bort densamma och sy ihop till originalstorlek. Fodret i ärmen hade också gått sönder så jag hamnade med armen fel och kom aldrig ut där framme. Likaså hänger ena axelklaffen som en vissen tulipan.
image13
Det gör jag naturligtvis själv.

image14
Tyvärr hinner jag inte ordna till frisyren. Håret skulle faktiskt behöva klippas en aning för att det skall se snyggt ut.

image15
Män i uniform är ganska snyggt ändå ;-)

Kommentarer
Postat av: Adam

Så stilig han e i sin uniform! hi hi...
Men personligen Leif, tycker jag att du ska hålla dig till mindre utstyrslar. Typ magväskor eller dylikt...
Det är liksom din grej...:)
Tjo!

2007-09-19 @ 11:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0