1 klass

Nu har min lilla flicka blivit stor. Hon har börjat första klass. Igår var det skolstart och alla nya ettor välkomnades på ett mycket fint och stämningsfull sätt. Alla klasser stod i ring på stora gräsmattan och ettorna vandrade dit med fiolmusik och fick sin plats i ringen. Sedan fick alla en och en gå ut till mitten, efter uppropat namn, och mottaga ett välkomnande och en blombukett. Vädret var underbart och solen sken från en klar himmel. Det var så jag faktiskt fick tårar i ögonen och får även nu när jag skriver detta. Det var nästan ett större ögonblick än när vi fick henne i Kina för sex år sedan. Usch vad tiden rullar snabbt. Snart har hon gått ut gymnasiet och flyttat hemifrån.

HJÄLP!!! STOPPA VÄRLDEN!!! JAG VILL HOPPA AV!!!

image16

Kommentarer
Postat av: Mari L

Hmmmm.....känns bekant på något vis :-D Och vid sådana event - skolstart, konfirmation, gymnasiestart osv - kan man liksom inte gömma sig längre och tänka "äsch, det är bara alla andra som blir äldre, själv är jag ju bara 29 och ett halvt...."
Tiden går jättefort när man kommer in i skolsvängen - å andra sidan så är det härligt med tonåringar - jag menar det!!! Var tid har sin tjusning och just nu känner jag som du "stoppa tiden". Jag har dem hemma, men de är självgående och faktiskt rätt roliga att umgås med.

2007-08-25 @ 12:36:08
Postat av: Lasse

Börja spara till SMS-kostnaderna redan nu...tro mig...det kommer att behövas. Ett fast abonnemang är också att rekommendera...om sisådär 6 år eller så. Kommer du att behöva det.



Minns faktiskt delar av när våra barn började i skolan. Det finns möjligheter till offensiv, positiv nostalgi.

2008-07-27 @ 01:24:05
URL: http://linlasj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0