En sorgens dag

En god vän, förebild och läromästare, Lars-Eric Andersson från Karlshamn, har lämnat livet på denna jord. Jag mottog beskedet för en liten stund sedan och blev oerhört bedrövad och ledsen. Jag hade unnat honom mer av livet. Till sommaren skulle han gå i pension. Lite på skämt och lite på allvar tyckte han att jag skulle efterträda honom på hans tjänst som musikledare.
Lars-Erics stora kunskaper inom musiken har tjänat som inspirationskälla för olika generationer , inte minst våra ungdomar. Han har också på ett fint sätt bevarat brunnssextett-traditionen i Sverige. Särskilt som musikant och kapellmästare på Medevi Brunn under många, många år. Jag hade förmånen och glädjen att få spela tillsammans med honom i mer än 20 år.
Just nu tänkar jag på hans närmaste famljemedlemmar. En svår situation att hantera då de stod varandra väldigt nära.

Frid över hans minne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0