Trombonefrossa

WOW...

125 nördar som hat ett mål gemensamt. Att spela & lyssna till fantastisk trombonemusik.

Där var några av världens främsta solister Michel Beqcuet, Chris Haulding och Stephan Schultz. Den sistnämnde är helt outstanding. Det är det bästa jag hört bland solister, alla kategorier. Till vardags spelar han i ,vad vissa anser vara, världens bästa orkester: Berlinfilharmonikerna. (Till vilken vi faktiskt exporterat en tubaist från Linköpings Musikskola och Skolmusikkåren). Får ni tillfälle att lyssna på honom så gör det, ni kommer inte att bli besvikna.

Själv fick jag den stora äran att vara med och uruppföra "Prelude & Polska" för 12 tromboner av professor Mogens Andresen från Köpenhamn. Dessutom lärde jag känna massor med nya vänner som är lika nördiga som jag. Tyvärr dröjer det ända tills nästa vår när nästa trombonfestival äger rum.

Trombonen framför allt
image7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0