Provspelning

Nu har jag varit i Berwaldhallen och sökt arbete som trombinist i Radiosymfonikerna. Det var 27 sökande till slut (72 från början). Av dessa gick endast 5 vidare till andra omgången. Och tyvärr fanns inte jag bland dem. Vilken gång i ordningen jag provspelade vet jag inte. Säkert 40:e gången. AV dessa har faktiskt 3 resulterat i arbeten. Ett årsvikariat i Malmö Symfoniorkester samt två fasta anställningar i Umeå SInfonietta (nuvarande Norrlandsoperans Symfoniorkester) samt i Östgöta Blåsarsymfoniker. Samt åtskilliga som jag varit tvåa på.
De senaste åren har det gått lite sämre vid provspelningstillfälena. Fast det är ganska roligt. Och samtidigt är det ett bra sätt att hålla sig i form. Dagens prestation är jag nöjd med. Det har varit ett långsiktigt arbete ända sedan januari och det har gjort att jag är i jättebra spelform. Det har jag nytta av.


TROMBONEN FRAMFÖR ALLT


Kommentarer
Postat av: Remlester

Vad kul för dig att du inte deppar ihop. Vi i SMK blir nog trots allt glada om vi får ha dig för oss själva. Vad är Stockholm mot Linköping/Ljungsbro anyway!

2007-06-09 @ 14:53:20
URL: http://remlester.blogg.se
Postat av: Leif

Inte ett djävla dugg faktiskt. Nu slipper jag ju välja. Jag hade en liten plan om det skulle gått bra, nu har jag andra planer. Bland annat så kommer Lunnevad att satsa på blåsorkesterprofil med mig som lärare sedan så kommer jag att konsertera mera med min härliga trombon.

2007-06-09 @ 21:32:51
Postat av: Remlester

Haha jag valde klassiskt slagverk som biinstrument! fett nice om jag skulle komma in... Lite trist med Sofie bara, men vi hoppas fortfarande!

2007-06-13 @ 22:37:51
URL: http://remlester.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0