Vårkonsert och vårkänslor

Mina vårkänslor är inte som de flesta andras. Jag lider av pollenallergi vilket kliar något för dj-igt i ögonen. Värst är det hemma eftersom vi inte är världsmästare i städning.
Värmen tycker jag om, då trivs jag. Detta väder som ligger en månad för gör ju å andra sidan att det förhoppningsvis går över fort.
Inhandlade ett par jeans idag och insåg i butiken att man inte hänger med i modesvängarna. Favoritmodellen Levi's 501 till det facila priset av 800 spänn. Fast snygga är de.

Traditionellt spelar vi på vårmötet i slutet av april varje år med våra blåsorkestrar. Så även i år. Jag försökte variera programmet lite i år men Öppna landskapn lät mest som ett kalhygge. En sak är säker: repetition ger resultat. I övrigt lät det bra överlag men AllaBreve måste skärpa sig med klädseln. Det var för taskigt. Rosa skor, byxor med hål på knäna, och då menar jag inte som en liten 50-öring utan revor som sträcker sig över hela benet. Slips (i den mån den var med) och skjorta på trekvart. Nä, det fåra vara nån dj-la ordning i orkestern.

En sak att tänka på:
Övning ger färdighet. Talang ger ledig tid!

Kommentarer
Postat av: Oskar J

Hoho. Övning ger färdighet. Talang ger ledig tid! Din blogg känns som att vara tillbaka på ett SMK-rep igen. Det ska du ta som en komplimang :)

2007-04-26 @ 09:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0