Provspelning

Idag har det varit ansökningsprov på trombone bland annat. Lunnevads folkhögskola var mötesplatsen för detta. I år, liksom förra året, sökte endast två trombonister. Lite i tunnaset laget. Tack och lov var båda antagningsbara. Få se vart de väljer att studera. De har ju nte bara valt Lunnevad utsn en massa andra skolor också.

Själv åkte jag också på att provspela. Jag blev anmodad av alla brassare att spela f. Davids Trombonekonsert för att visa att jag verkligen är i den form jag utgett mig för att vara. Det var nyttigt. Jag gjorde så bra ifrån mig som jag kunde och lärde mig en läxa att vara förberedd. Jag kommer att söka ett orkesterjobb om någon månad eller så. Det ska bli spännande.

Jag hade åter ett givande smatal med min elev som fick epilepsianfall förra veckan. Jag förstår det hela nu och skall nu försöka avdramatisera det hela för de andra musikanterna i orkestern. Jag har fått mycket bra information.
Lektionen avslutades med att vi rockade loss lite med musik från Blues Brothers.

Hittade en helt sanslös video på youtube http://www.youtube.com/watch?v=GobZeOifUT4 Den måste kollas. Detta är franska idol. Var finns de i SVerige???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0